Thursday, December 27, 2007

Olle Baertling och pepparkakshus


Annandagen spenderades på Moderna Museet, Sista chansen att se Olle Baertling utställningen slutar den 6 Januari. Jag gillar verkligen Olle Baertling, såg hans verk första gången på ett litet galleri när jag gick på konstskola och trodde inte det var sant, jag gillar själv raka linjer och rena färger så det var en närmast religös upplevelse.

Passade även på att se pepparkakshusutställningen på arkitektur museet. Jag har en liten lätt fixering vid hus just nu, jag vet inte vad det kommer sig av, kanske av att jag planera att bygga ett dockhus i Januari. Tills dess gör jag små hus, av kartong och papper.

On Boxing Day I visited The museum of modern art here in Stockholm. Olle Baertling was a Swedish artist and is one of my favorites because of the straight lines and brigth colors. I also visited a gingerbread house exhibition and got inspired, I have a slight obsession with houses at the moment, maybe because I am planning to build a dollhouse in Januari. Until then I build small houses of cardboard and paper.

No comments: