Thursday, March 6, 2008

Eget bokmärke med magnet






Jag läser mycket i perioder, ibland har jag flera böcker på gång samtidigt. Då är det roligt att ha ett eget personligt bokmärke. Jag använde mig av origamipapper, det är enkelt och snyggt. Jag limmade pappret på tunn kartong sen satte jag fast självhäftande magnetremsor som jag klippt från ett magnetark. Tanken var att jag skulle sätta på ett lager tunn plastfilm också för att skydda mot slitage, men jag verkar ha slarvat bort den rullen så det får jag fixa senare. Så nu kan ni göra egna fina bokmärken, eller så kan ni klura på vilken bok som är med på bilden.

17 comments:

Anonymous said...

Namen o sa fina!bra idè tjjen...men vart har du fatt tag i magnetremsor?

spoonful said...

Tack. Jag köpte mina på panduro, men söker du på nätet finns det säkert fler som säljer självhäftande magnet.

Anonymous said...

Åh vilken smart idé, ska genast testa!

spoonful said...

Gör det :)

Anonymous said...

Åh, när jag var liten hade jag ett bomärke med en struts på som var utformat precis sådär. Tack för tipset, ska nog göra ett sådant. :)

spoonful said...

Det är roligt att ha ett som man har gjort själv, fort går det att göra också.

Annie - PD said...

Men så fin! Du är den pyssligaste jag känner!!! kram fina du

spoonful said...

Kramkram!

Sincerely Johanna said...

Åh så fiffigt, att ha i pocketboken på pendeln utan att det lossnar och hamnar för sig i väskan och jag tappar bort mig. Kan jag få köpa ett av dig, roligare än att köpa ett i affären.

spoonful said...

Du kan få ett, så klart!

Vera said...

Gud vad smart! Heja :)

spoonful said...

:)

Sincerely Johanna said...

Åh vad snäll du är. Det kan verkligen behövas efter min skitkväll, läste ett elakt inlägg på en blogg om hur dålig min blogg är. Borde inte ta åt mig men är ovan vid den sortes respons.

Smartasmia said...

Vilken clever liten sak! Fast det är ju en rackarns så clever tösabit som gjort också:-)

spoonful said...

johanna: Fan vad tråkigt, det har du inte förtjänat. Jag skickar bokmärket.

smartasmia: Ja, jag har ju snott idén kan man säga...

Blu said...

I love these beautiful and
very creative bookmarks -what
a great idea using magnets -
can't wait to try this craft.

Bokflickorna - Annie said...

Åh vad smart!! Jag som har tröttnat lite på de där vanliga man kan köpa i butik :)